Die Tageszeitung

Վիքիպեդիայից՝ ազատ հանրագիտարանից
Jump to navigation Jump to search
Die Tageszeitung
die tageszeitung
20140925 xl taz--Die-Tageszeitung-Shop-Rudi-Berlin-Dutschke-Strasse-25-9384.JPG
Տեսակ օրաթերթ
Լեզու գերմաներեն
Խմբագիր Georg Löwisch և Ines Pohl
Հիմնադրվել է ապրիլի 17, 1979[1]
Հիմնադիր Hans-Christian Ströbele[2], Jean-Marcel Bouguereau[2] և Achim Meyer[2]
Հրատարակիչ Taz, die tageszeitung Verlagsgenossenschaft eG[3]
Երկիր Flag of Germany.svg Գերմանիա
Հրատարակման վայր Բեռլին
Գրասենյակ Բեռլին
ԱԳ  
ISSN 0931-9085
Կայք taz.de և taz.de
Die Tageszeitung (taz) Վիքիպահեստում

Die Tageszeitung ( “Օրաթերթ”), առավել հայտնի է «taz» (գերմ.` հետք) անունով: Գերմանական մեդիա ընկերություն է, որի ղեկավարությունն իրականացնում են հենց իրենք` աշխատակիցները: Հիմնադրվել է 1978 թվականին, Բեռլինում, որպես անկախ և ձախ ուղղվածություն ունեցող շարժում, կենտրոնացած է քաղաքական իրադարձությունների, սոցիալական անհավասարության, էկոլոգիական խնդիրների վերաբերյալ տեղական ու միջազգային նորությունների վրա, ինչպես նաև` լուսաբանում է այլ թեմաներ, որոնք հիմնականում չեն լուսաբանվում առավել ավանդական ու պահպանողական օրաթերթերի կողմից: Այն հաճախ օժանդակում է Կանաչների կուսակցությանը, սակայն «taz»-ը նաև քննադատում է Սոցիալ-դեմոկրատների և Կանաչների կոալիցիոն կառավարությունը:

Պատմություն[խմբագրել | խմբագրել կոդը]

Die Tageszeitung-ը հիմնադրվել է 1978 թվականին[4]: Ի սկզբանե ենթադրվում էր, taz-ը այլընտրանք է լինելու տարածված ու շատ ընթերցվող մամուլին, հենց ըստ իրենց սեփական խոսքերի. «ազատ, ֆինանսապես անկախ, խելացի և զբաղեցնող»: Լրագրության հանդեպ այլընտրանքային մոտեցման մեկ այլ արտահայտություն էր այն, որ մինչև 1991 թվականը բոլոր աշխատողներին վճարվում էր հավասար աշխատավարձ: Այժմ ավելի բարձր պատասխանատվություն ունեցող աշխատակիցները ստանում են հավելավճար: Այնուամենայնիվ, „taz“-ի աշխատակիցների աշխատավարձն ավելի ցածր է, քան ոլորտի այլ ներկայացուցիչներինը:

WOZ Die Wochenzeitung (նախկինում` WoZ) և taz-ը համատեղ խմբագրում են Le Monde diplomatique-ի գերմանալեզու հրատարակչությունը[5]:

Սկսած 1992 թվականից Tageszeitung-ը պատկանում է ավելի քան 13.500 վճարող բաժանորդներին: Այն ունի ավելի քան 60.000 տպաքանակ և ավելի քան 50.000 բաժանորդ: 1995 թվականին այն դարձել է առաջին գերմանական ազգային օրաթերթը, որ իր ամբողջ բովանդակությունը հասանելի է դարձրել առցանց: Ի սկզբանե Tageszeitung-ը հայտնի է դարձել ինչպես լայն հրատարկչությամբ, այնպես էլ` բեռլինյան տեղական խմբագրությամբ: Տարիների ընթացքում տեղական խմբագրական գրասենյակներ են բացվել Հյուսիսային Հռենոս-Վեսթֆալիայում, Համբուրգում և Բրեմենում: Եթե վերջին երկուսը միաձուլվել են որպես "taz nord" (հյուսիսային), ապա առաջին գրասենյակը փակվել է 2007 թվականի հուլիսին:

2013 թվականի գերմանական ընտրությունների ժամանակ թերթն աջակցում էր Սոցիալ-դեմոկրատական կուսակցությանը[6]:

«Կարտոֆիլի գործ»[խմբագրել | խմբագրել կոդը]

2006 թվականի հունիսի 26-ին Die Tageszeitung-ը իր վերջին էջում տպագրել է Die Wahrheit («Ճշմարտություն») խորագրով հեգնական հոդված: Այն վերնագրված էր Polens neue Kartoffel. Schurken, die die Welt beherrschen wollen. Heute: Lech „Katsche“ Kaczynski (Լեհաստանի նոր կարտոֆիլը: Ռոջեսը, ով ցանկանում է իշխել աշխարհը: Այսօր. Լեչ «Կատչե Կազինսկի»[7]: Այս հոդվածը ծաղրում էր լեհ քաղաքական գործիչներ նախագահ Լեխ Կաչինսկուն և վարչապետ Յարոսլավ Կաչինսկուն: Լեխ Կաչինսկին կասեցնում է Գերմանիայի, Լեհաստանի ու Ֆրանսիայի միջև ծրագրված բանակցությունները. կասեցման պաշտոնական պատճառը եղել է հիվանդությունը:

Խորագրեր[խմբագրել | խմբագրել կոդը]

Taz-ը հայտնի է իր թևավոր խոսքերից կազմված խորագրերով[8]: Օրինակ.

  • Oh mein Gott! (Օ, Տեր Աստված) – Յոզեֆ Ալոիս Ռատցինգերի` Հռոմի Բենեդիկտոս XVI պապ ընտրվելու առթիվ
  • Es ist ein Mädchen (Նա աղջիկ է) – Անգելա Մերկելի` Գերմանիայի առաջին կին կանցլեր ընտրվելու առթիվ
  • Oops – they did it again! (Նրանք դա կրկին արեցին) – Ջորջ Ու. Բուշի` որպես ԱՄՆ-ի նախագահ վերընտրվելու առթիվ

2008 թվականի հունիսի 5-ին թերթը հրապարակել է "Onkel Baracks Hütte" («Քեռի Բարաքի խրճիթը») վերնագրով հոդված` Սպիտակ տան նկարով` այն ժամանակ դեռ սենատոր Բարաք Օբամայի մասին: Խորագիրը, որը հղում էր «Քեռի Թոմի խրճիթը» գրքին, դիտվել է որպես ռասսայականության դրսևորում որոշ ընթերցողների կողմից[9]:

Ծանոթագրություններ[խմբագրել | խմբագրել կոդը]

  1. http://www.spiegel.de/einestages/30-jahre-tageszeitung-a-949767.htmlSpiegel Online.
  2. 2,0 2,1 2,2 http://www.taz.de/!109039/die tageszeitung.
  3. http://www.taz.de/1/archiv/?dig=/2013/01/08/a0071Die Tageszeitung.
  4. «European News Resources»։ NYU Libraries։ Վերցված է 24 January 2015 
  5. Bernard Degen (20 November 2013)։ «WochenZeitung (WOZ)» (German)։ Historisches Lexikon der Schweiz։ Վերցված է 6 November 2014 
  6. Juan P. Artero (February 2015)։ «Political Parallelism and Media Coalitions in Western Europe» (Working paper)։ Reuters Institute for the Study of Journalism։ Արխիվացված օրիգինալից-ից 16 April 2015-ին։ Վերցված է 8 April 2015 
  7. Polens neue Kartoffel. In: taz, 26 June 2006. (գերմ.) ISSN 0931-9085
  8. «Happy Birthday, taz!»։ Die Zeit (German)։ 17 April 2009։ Վերցված է 17 April 2009 
  9. Is "Uncle Barack's Cabin" racist?

Գրականություն[խմբագրել | խմբագրել կոդը]

  • taz - die tageszeitung. Die Tageszeitung Verlagsgenossenschaft e. G., Berlin 1.1987,1ff. ISSN 0931-9085
  • Oliver Tolmein/Detlef zum Winkel: tazsachen. Kralle zeigen - Pfötchen geben. Hamburg 1988. 3-922144-76-4
  • Jörg Magenau: Die taz. Eine Zeitung als Lebensform. München 2007, 978-3-446-20942-8
  • Nora Münz: Links und liebenswert. Nutzungsmotive von Lesern der tageszeitung (taz). In: Senta Pfaff-Rüdiger / Michael Meyen (Hg.): Alltag, Lebenswelt und Medien. Lit Verlag. Münster 2007. S. 215-235. 978-3-8258-0897-6

Արտաքին հղումներ[խմբագրել | խմբագրել կոդը]